ИННОВАЦИОННЫЕ ПОДХОДЫ ПО ОПТИМИЗАЦИИ РАБОТЫ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПРОГРАММЫ С УЧЕТОМ ЦИФРОВЫХ ПРЕОБРАЗОВАНИЙ
Abstract
References
1. Глава государства принял участие в республиканском совещании по вопросам цифровизации [Электронный ресурс]: Режим доступа: http://ivdon.ru/ru/magazine/archive/ n2p2y2015/ 2978 (дата обращения 30.10.2018).
2. Постановление Президента Республики Казахстан от 5 ноября 1993 года, № 1394 Об учреждении международных стипендий Президента Республики Казахстан «Болашак» для подготовки кадров за рубежом» (с изменениями и дополнениями по состоянию на 08.02.2008 г.) [Электронный ресурс]: Режим доступа: http://online.zakon.kz/ Document/?doc_id=1002559 (дата обращения 30.10.2018).
3. Tapscott D. The Digital Economy: Promise and Peril In The Age of Networked Intelligence. - McGraw-Hill, 1995. - 342с.
4. Cairncross F. The Death of Distance: How the Communications Revolution. Will Change Our Lives. Boston: Harvard Business School Press, 1997. -452с.
5. Dyson E., Gilder G., Keyworth G., Toffler A. Cyberspace and the American Dream.-The Information Society. -1996. -№3(12). - С.295-308.
6. E-economy. Wikipedia. [Электронный ресурс]. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/ (дата обращения: 25.10.2018).
7. The Economic Transformative Impact of Digital Technology [Электронный ресурс]:URL:http:// unctad.org/meetings/en/Presentation/ecn162015p09_ Katz_en.pdf (дата обращения: 30.10.2018).
8. Cardona M., Kretschmer T., Strobel, T. ICT and Productivity: Conclusions from the Empirical Literature. Information Economics and Policy. -2013.- № 25(3).- С.109-125.
9. Паньшин Б. Цифровая экономика: особенности и тенденции развития// Наука и инновации. -2017. - № 3(157). - С.18-20.
10. Katz, R. L. & Koutroumpis, P. Measuring Digitization: A Growth and Welfare Multiplier. Technovation, -2013. - № 33(10-11). С.314-319.
11. Negroponte N. Being Digital. -New York: Knopf, 1996. - 243с.
12. Varian H. Intelligent Technology. Finance and Development. -2016. -№ 53 (3). - С.6-9.
13. Williamson O. E. Markets and Hierarchies. Analysis and Antitrust Implications: A Study in the Economics of Internal Organization. -New York: Free Press, -1975.
14. Киреева А.А., Абилькайыр Н.А., Цой А.А. A Study on the Distribution of Information and High Technology Clusters: Kazakhstan’s Experience// Journal Distribution of Science. - 2018. - № 6(14). -С.5-15.
15. Tapscott D. The Digital Economy: Promise and Peril In The Age of Networked Intelligence. McGraw-Hill,.- 1995. - 342с.
16. Arthur W. B. Increasing Returns and the New World of Business. Harvard Business Review. -1996. - № 74 (4). -С.100-109.
17. Prentice R. Creativity: a reaffirmation of its place in early childhood education// The Curriculum Journal. -2000. -№11(2). -С.145-156.
18. Chi H. Interactive Digital Advertising VS. Virtual Brand Community: Exploratory Study of User Motivation and Social Media Marketing Responses in Taiwan // Journal of Interactive Advertising. -2011. - № 12 -С.44-61.
19. Kelly L., Gayle K., Judy D. Avoidance of Advertising in Social Networking Sites: The Teenage Perspective// Journal of Interacting Advertising. -2010. -№ 10. - С.16-27.
20. Kaplan A. M., Haenlein, M. Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, - 2010. - № 53. - С.59-68.
21. Chu H.-C., Hwang G.-J., Tsai, C.-C. A knowledge engineering approach to developing mind tools for context-aware ubiquitous learning. Computers & Education, - 2010. - № 54. - С.289-297.
22. Eisenmann T., Parker G., Van Alstyne M. Opening Platforms: how, When and Why? [Электронный ресурс] URL: http://www.hbs.edu/ faculty/Publication%20Files/09-030.pdf 2009. (дата обращения: 30.10.2018).
23. Mootee I. What’s the difference between platform strategy vs. business strategy vs. product strategy? //Digest of the news of the world of high technologies. -2016. - № 5. - С.14.
24. Prentice R. Creativity: a reaffirmation of its place in early childhood education //The Curriculum Journal. - 2000. - № 11(2). - С.145-156.
25. Pookulangara S., Kristian K. Cultural Influence on Consumers’ Usage of Social Networks and its’ Impact on Online Purchase Intentions //Journal of Retailing and Xonsumer Services. - 2011. - № 18. - С.348-354.
Review
For citations:
, . Economy: strategy and practice. 2019;14(2):155-165. (In Russ.)