Қазақстанның интернет ресурстарының даму деңгейін бағалау: гендерлік аспект
https://doi.org/10.51176/1997-9967-2022-4-6-15
Аннотация
Пандемияға дейінгі кезеңде офлайнмаркетплейстер танымал болса, пандемиядан кейінгі кезеңде онлайнмаркетплейстер танымал болып отыр. Карантиндік шектеу кезінде көптеген кәсіпорында онлайн сатуға бейімделе бастады. Бейімделе алған кәсіпорында экономикада активті болып қалды, бейімделе алмаған кәсіпорындар банкроттыққа ұшырады. Осы мәселе аясында зерттеу мақаласында қазақстандық әйел кәсіпкерлердің онлайнмаркетплейсте әрекет еті ерекшеліктерін талдау мақсат ретінде қойылды. Зерттеу барысында жалғы ғылыми әдістерден басқа сұхбаттасу әдісі қолданылды. Сұхбаттасуға Алматы қаласынан 29 бизнесвумен қатысты. Кәсіпкерлікпен аналысатын әйелдердің бизнес салалары ересектер киімінің саудасы, мата сату, сән салоны, корей косметикасын сату сияқты салалар қамтыды. Сұхбаттасудың мақсаты – Қазақстандық әйелдердің онлайнмаркетплейсте жұмыс жасау себептерін, ерекшеліктерін анықтау және офлайн маркетплейсте сауда жасау артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтау болып табылады. Сұхбаттасу нәтижесі онлайнпаркетплейстер жұмысын ұйымдастыруда тиімділікке қол жеткізуде қолдана алады. Бұдан басқа, әйел адамдардың көзқарастарын біле отыра, мемлекет тарапынан аймақтардағы әйел адамдардын потенциалын экономиканы дамытуға бағытталатын саясатты құрастыруда қолдануға болады. Яғни, әйел адамдардың онлайн жұмыс жасауы көмегімен, аймақтардағы жұмыссыздық мөлшеріне әсер ету, табыс көзін арттыруда және өзге де өмір сұру сапасын арттыруда қажетті.
Авторлар туралы
Д. М. КангалаковаҚазақстан
Кангалакова Д.М. – PhD
Шевченко 28, A25K1B0, Алматы
8 701 627 7060
К. И. Ибрагимова
Қазақстан
Ибрагимова К.И. - экономика ғылымдарының кандидаты
Алматы
С. Ж. Ибраимова
Қазақстан
Ибраимова С.Ж. - э.ғ.к. (Ph.D), профессор
Астана
А. С. Нурбацин
Қазақстан
Нурбацин А.С. - PhD докторант, орталық басшысы
Алматы
Әдебиет тізімі
1. Ajumobi, D.O., & Kyobe, M. (2017). Alignment of human competencies with mobile phone technology and business strategies by women-led smes in South Africa. Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries, 80(1), 1–25. https://doi.org/10.1002/j.1681-4835.2017.tb00592.x
2. Bayudan-Dacuycuy, C., & Dacuycuy, L.B. (2022). Harnessing the potential of online marketplaces in the Philippines: Insights from the National Information and Communications Technology Household Survey. Asia & the Pacific Policy Studies, 1– 29. https://doi.org/10.1002/app5.365
3. Corvello, V., De Carolis, M., Verteramo, S. and Steiber, A. (2022), “The digital transformation of entrepreneurial work”, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, Vol. 28 No. 5, pp. 1167-1183. https://doi.org/10.1108/IJEBR-01-2021-0067
4. Andersen, L.E., Verner, D., Wiebelt, M. (2017). Gender and Climate Change in Latin America: An Analysis of Vulnerability, Adaptation and Resilience Based on Household Surveys. Journal of International Development, 29, 857-876. https://doi.org/10.1002/JID.3259
5. Allegretti, A. (2018). Respatializing culture, recasting gender in peri-urban sub-Saharan Africa: Maasai ethnicity and the ‘cash economy’ at the rural-urban interface, Tanzania. Journal of Rural Studies, 60, 122-129. https://doi.org/10.1016/J.JRURSTUD.2018.03.015
6. Foong, E., & Gerber, E. (2021). Understanding Gender Differences in Pricing Strategies in Online Labor Marketplaces. Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. https://doi.org/10.1145/3411764.3445636
7. H. Guo, Zh. Yang, R. & Huang, A. G. (2020). The digitalization and public crisis responses of small and medium enterprises: Implications from a COVID-19 survey. Frontiers of Business Research in China, 14(1), 1–25. https://doi.org/10.1186/s11782-020-00087-1
8. Huang, N., Burtch, G., Hong, Y., & Pavlou, P.A. (2020). Unemployment and worker participation in the gig economy: Evidence from an online labor market. Information Systems Research, 31(2), 431–448. https://doi.org/10.1287/ISRE.2019.0896
9. Liu, C. (2020). Return migration, online entrepreneurship and gender performance in the Chinese ‘Taobao families’. Asia Pacific Viewpoint. https://doi.org/10.1111/apv.12280
10. McClelland, E., Swail, J., Bell, J., & Ibbotson, P. (2005). Following the pathway of female entrepreneurs: A six‐country investigation. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 11, 84-107. https://doi.org/10.1108/13552550510590527
11. Olsson, A. K., & Bernhard, I. (2021). Keeping up the pace of digitalization in small businesses– Women entrepreneurs’ knowledge and use of social media. International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, 27(2), 378–396. https://doi.org/10.1108/IJEBR-10-2019-0615
12. Sarma, M., & Pais, J. (2008). Financial Inclusion and Development: A Cross Country Analysis. In Annual Conference of the Human Development and Capability Association, New Delhi, 168(10–13), 1–30. https://doi.org/10.1002/jid
13. Sultana F., Akter A. (2021). Women E-Commerce: Perspective in Bangladesh, Journal of Management, Economics, and Industrial Organization, 5(3), 1-13. http://doi.org/10.31039/jomeino.2021.5.3.1
14. Teoh, W.M.Y., & Chong, S.C. (2008). Improving women entrepreneurs in small and medium enterprises in Malaysia: Policy recommendations. Communications of the IBIMA, 2, 31-38. http://shdl.mmu.edu.my/id/eprint/2903
15. Truong, D.V., Giang, N.T., Lan, L.T., Thuy, N.T., Ha, P.M., & My, L.T. (2020). The role of gender in household decision-making in rural areas. Management Science Letters, 10, 2583-2588. https://doi.org/10.5267/j.msl.2020.3.036
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Кангалакова Д.М., Ибрагимова К.И., Ибраимова С.Ж., Нурбацин А.С. Қазақстанның интернет ресурстарының даму деңгейін бағалау: гендерлік аспект. Economy: strategy and practice. 2022;17(4):6-15. https://doi.org/10.51176/1997-9967-2022-4-6-15
For citation:
Kangalakova D.M., Ibragimova K.I., Ibraimova S.Zh., Nurbatsin A.S. Assessment of the Level of Development of Internet Resources in Kazakhstan: Gender Aspect. Economy: strategy and practice. 2022;17(4):6-15. (In Kazakh) https://doi.org/10.51176/1997-9967-2022-4-6-15