ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЭЛЕКТРОНДЫҚ САУДАНЫҢ ҚАЗІРГІ ТАҢДАҒЫ ДАМУ ТЕНДЕНЦИЯЛАРЫ МЕН КЕЛЕШЕГІ
Abstract
About the Authors
S. S. YdyrysKazakhstan
R. I. Ermankulova
Kazakhstan
S. Bullent
Kazakhstan
References
1. Балабанов И.Т. Электронная коммерция. - СПб.: Питер, 2001. - 190 с.
2. Хэйг М. Основы электронного бизнеса / Пер. с англ. С. Косихина. - М.: ФАИР-ПРЕСС, 2002. - 208 с.
3. Пирогов С.В. Электронная коммерция: учеб. пособие / Под ред. С.В. Пирогова - М.: Издательский дом «Социальные отношения», Изд-во «Перспектива», 2003. - 428 с.
4. Hana Kunešová, Ludvík Eger (2017). Еvaluation and comparison of b2c e-commerce intensity in eu member states. Marketing and Trade, 4, 151-167. doi: 10.15240/tul/001/2017-4-011
5. Christopher P. Holland & Manuela Gutiérrez-Leefmans (2018) A Taxonomy of SME E-Commerce Platforms Derived from a Market-Level Analysis, International Journal of Electronic Commerce, 22:2, 161-201. doi: 10.1080/10864415.2017.1364114
6. Zheng Xu, Vijayan Sugumaran, Neil Y. Yen (2018). Special issue: algorithmic and knowledge- based approaches to assessing consumer sentiment in electronic commerce. Electron Commer Res, 18:1, 124- 135. doi.org/10.1007/s10660-018-9290-2
7. Ayesha Nadeem, Babak Abedin, Narciso Cerpa, Eng Chew (2018). Editorial: Digital Transformation & Digital Business Strategy in Electronic Commerce - The Role of Organizational Capabilities. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 145-153. doi: 10.4067/ S0718-18762018000200101
8. Elizabeth E. Grandón, Patricio Ramírez- Correa (2017). Managers/Owners’ Innovativeness and Electronic Commerce Acceptance in Chilean SMEs: A Multi-Group Analysis Based on a Structural Equation Model. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 105-112. doi: 10.4067/S0718-18762018000300102
9. Chen, Jian. Exploring online retailing strategies: Case studies of leading firms in the US and China // Massachusetts Institute of Technology, - 2012. - 27(3). - S.83-89.
10. Kauffman, R.J, Li, T, & van Heck, H. W. G.M. Business Network- Based Value Creation in Electronic Commerce // International Journal of Electronic Commerce, - 2010. - 15(1). - S.113-143.
11. De Oliveira, LK. Morganti, Laetitia Dablanc (2017). Analysis of the potential demand of automated delivery stations for e-commerce deliveries in Belo Horizonte, Brazil. Research in Transportation Economics, 65. 34-43. doi.org/10.1016/j.retrec. 2017.09.003
12. Majid Mohammad Shafiee, Negin Ahghar Bazargan (2018). Behavioral Customer Loyalty in Online Shopping: The Role of E-Service Quality and E-Recovery. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 245-256. doi: 10.4067/ S0718-18762018000100103
13. Электронная коммерция в Казахстане: итоги года и преспективы // Отчет Ассоциации казахстанского интернет бизнеса. - 2018.- С.52- 58.
14. Internet World Stats. URL: http://www. internetworldstats.com/stats.htm (дата обращения: 11.06.2017).
15. The Global Retail E-Commerce Index. 2015, A.T. Kearney Inc. URL: http://www.atkearney.com (дата обращения: 11.06.2017).
16. Государственная программа «Цифровой Казахстан» // Постановление Правительства Республики Казахстан от 12 декабря 2017 года, № 827. - С.15-17.
17. «Дорожная карта бизнеса 2020» // Постановление Правительства Республики Казахстан от 31 марта 2015 года, № 168. - С.8-9.
18. Кодекс Республики Казахстан «О налогах и других обязательных платежах в бюджет» (Налоговый кодекс) от 25 декабря 2017 года, № 120- VI ЗРК // Казахстанская правда 2017. - № 247. - С.9- 10.
19. Шагиев А. Как Комитет государственных доходов собирается пополнить бюджет за счет интернета // Forbes Kazakhstan. - 2016. - № 61. - С.45- 56.
20. Esko Penttinen, Merja Halme, Kalle Lyytinen & Niko Myllynen (2018) What Influences Choice of Business-to-Business Connectivity Platforms. International Journal of Electronic Commerce, 22:4, 479-509. doi: 10.1080/10864415.2018.1485083
21. Ricardo Buettner (2017). Predicting user behavior in electronic markets based on personality- mining in large online social networks. Electronic Markets. 27, 247-265. doi 10.1007/s12525-016-0228-z
Review
For citations:
Ydyrys S.S., Ermankulova R.I., Bullent S. . Economics: the strategy and practice. 2019;14(1):123-134. (In Russ.)