Preview

Economics: the strategy and practice

Advanced search

СТРАТЕГИЯ КОМПАНИИ И ИНТЕГРАЦИЯ ВНУТРИФИРМЕННОГО УПРАВЛЕНИЯ В ОРГАНИЗАЦИЯХ

Abstract

Strategy and internal strategic compliance of integrated organizations. The purpose of this work is to develop theoretical and methodological provisions for the formation of company strategies and the creation of internally integrated organizations. The article analyzes the concepts of strategy, value and strategic correspondence of internal parts of the organization. As a result, the theoretical and methodological approach to the effective solution of problems of organizations, especially those of a strategic nature, is substantiated.The author’s conceptual model (scheme) of creating an integrated working strategy of the company (an inward view of the organization) that creates sustainable competitive advantages is presented in the article. The results of the work can be applied in the development of company strategies and the creation of integrated (internally integrated) organizations.

About the Author

H. K. Musapirov
АЛМАТЫ МЕНЕДЖМЕНТ УНИВЕРСИТЕТ
Kazakhstan


References

1. Друкер П. Энциклопедия менеджмента. - М.: ИД Вильямс, 2006. - 432 с.

2. Кристенсон К., Овердорф М. Ваш ответ подрывным переменам // в сборнике: Управление бизнесом. Harvard Business Review: 10 лучших статей. - М.: Альпина Паблишер, 2017. - 34 c.

3. Минцберг Г., Альстранд Б., Лампель Ж. Стратегическое сафари: экскурсия по дебрям стратегического менеджмента». - М.: Альпина Паблишер, 2013. - 530 c.

4. Адизес К. Ицхак Управление жизненным циклом корпорации. - СПб.: Питер, 2007. - 285 с.

5. Портер М. Что такое стратегия? // В кн.: Стратегия. Harvard Business Review: 10-лучших статей. - М.: Альпина Паблишер, 2016. - 40-46 с.

6. Константинов Г.Н. Стратегическое мастерство. Курс лекций. - М.: Высшая школа экономики, 2016. - 10 с.

7. Адлер Ю.П., Маслов Д.В., Назарова И.Г. Форум Деминга: стратегия качества для России. - Астрахань: ИД «Астраханский университет», 2011. - 27 с.

8. Коллинз Дж., Хансен М. Великие по собственному выбору. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. - 191 с.

9. Садун Р. Google раскрывает тайны// Harvard Business Review Россия. URL:http:// www.hbr-russia.ru/management/korporativnyy- opyt/p22711 (дата обращения: 12.09.2017).

10. Каплан Р., Нортон Д. Организация, ориентированная на стратегию. Как в новой бизнес-среде преуспевают организации, применяющие сбалансированную систему показателей. -М.: Олимп-Бизнес, 2009. - 58 с.

11. Питерс Т., Уотерман Р. В поисках совершенства. Уроки самых успешных компаний Америки. - М.: ИД Вильямс, 2005.

12. Талер Р. Новая поведенческая экономика. Почему люди нарушают правила традиционной экономики и как на этом заработать». - М.: Эксмо, 2017. - С.18.

13. Мусапиров Х.К., Сериков П.Г. Управлением знанием, и корпоративная культура в организации // В кн.: Материалы международной научно-практической конференции / Менеджмент Университет 03.11.2017 г. - Алматы, 2017.

14. Грант Р. Современный стратегический анализ. - СПб.: Питер, 2012. - 30 с.


Review

For citations:


Musapirov H.K. . Economics: the strategy and practice. 2018;(2):120-129. (In Russ.)

Views: 469


ISSN 1997-9967 (Print)
ISSN 2663-550X (Online)